loading...
مرجع آموزش زبان انگلیسی
فراحرف بازدید : 58 شنبه 24 آذر 1397 نظرات (0)

#مکالمه

 Introduce yourself
خودت رو معرفي کن


☑️ Age
سن

چند سالته ؟

 

💢 شيوه ي رايج پرسيدن سن با دو سوال قبلي تفاوت دارد.
در اينجا ديگر از کلمه پرسشي what استفاده تنيکنيم .

🔸How old are you?
چند سالته ؟

🔹 25
🔹 I am 25
🔹 I am 25 years old

25 سال دارم

🔹I am knocking on 25
دارم ميرم توي 25 سالگي

 


▪️Introduce yourself
خودت رو معرفي کن

☑️  Job
شغل


🔹 شغلت چيه؟

✔️ چگونه در مورد مشاغل افراد بپرسيم؟ بايد چه بگوييم؟ اين مکالمه به شما کمک مي کند طرز صحيح پرسيدن اين گونه پرسش ها را بياموزيد:

✔️ معمولاً هنگام معرفي خود به زبان انگليسي صحبت کردن در مورد شغل يکي از موارد رايج است که به شيوه هاي زير ميتونيد در اين زمينه سوال بپرسيد و يا به سوالات پاسخ بديد :

برای پرسیدن شغل در موقعیت های دوستانه معمولاً سوالات زیر بکار می رود.
 
▪️ شغل شما چیست؟
🔸 What’s your job?
🔸     what are you?
🔸 what do you do?


 
▪️در موقعیت های رسمی تر:


🔸 What’s your occupation?
🔸 What do you do for a livi

💢 هر  عبارت مترادف و به معني ” شغل شما چيست ؟ ” مي باشند

🔹 I am a teacher
🔹 I teach for a living
من معلم هستم

 

▪️ Introduce yourself
خودت رو معرفي کن

☑️ Marital Status
🔹وضعيت تاهل

✔️ عبارت هاي زير به شما کمک مي کنند تا هنگام معرفي خود به زبان انگليسي به راحتي در مورد وضعيت تاهل صحبت کنيد و يا سوال بپرسيد :

🔸 Are you married or single?
مجرد هستي يا متاهل؟

🔸 What’s your marital status?
وضعيت تاهل ؟


🔹 I’m married
من متاهل هستم

🔹 I’m single
من مجردم

🔹 I’m engaged
نامزد دارم ( نامزدم )

🔹 I’m divorced
مطلقه هستم

 

نکته:

چند راه برای بیان :
  [از اشنایی با شما خوش وقتم]

🙋‍♂️ Nice to meet you.
🙋 Glad to meet you
🙋‍♂️ It's a pleasure to meet you.
🙋It was a pleasure to meet you.

📚 نکته : 
🙋 How do you do.

✅  این عبارت در زمانی که دو نفر برای اولین بار باهم آشنا می شوند بکار می رود.

🚫توجه نمایید که این عبارت به هیچ برای احوال پرسی بکار نمی رود.
 
🚫این عبارت معادل ( how are you)    نمی باشد❗️

 

#گرامر

📚 استفاده از  what برای پرسیدن نام،  نام خانوادگی،  ادرس،  تلفن و... در زبان انگلیسی ❓

🕵️ what is your name?
My name is tyler saunders.


🆔  @En_Conversation

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 356
  • بازدید سال : 3,999
  • بازدید کلی : 14,934